#3500LIVES29.5.2018

Autoklub ČR #ROADSAFETY je součástí první celosvětové venkovní kampaně na podporu bezpečnosti silničního provozu #3500LIVES, kterou zahájila Mezinárodní automobilová federace (FIA) a JCDecaux

Předseda Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt, a předseda Výkonné rady JCDecaux, Jean-Charles Decaux, zahájili v březnu 2017 první celosvětovou venkovní kampaň na bezpečnost silničního provozu. Za podpory slavných ambasadorů propaguje kampaň jednoduché a univerzální zprávy pro podporu záchrany životů na silnicích. Při dopravních nehodách zahyne denně 3 500 lidí po celém světě.

Problém veřejného zdraví

Každý den zemře při autonehodách 3 500 lidí na celém světě, což znamená 1,25 milionu každý rok. Obzvláště alarmující situace je u věkové kategorie 15-29 let, u níž jsou smrtelné dopravní nehody první příčinou úmrtí. Pokud bude tento trend pokračovat, v roce 2030 by se mohly autonehody stát první příčinou úmrtí lidí na celém světě s téměř 2 miliony obětí ročně. Z pohledu veřejného zdraví je bezpečnost silničního provozu významnou výzvou a prioritní otázkou pro všechny státy a občany po celém světě. Svoji podporu nabídl kampani také Papež Francis u příležitosti setkání s Jeanem Todtem (FIA) ve Vatikánu v únoru 2017.

Poutavá, optimistická a univerzální kampaň

Díky konkrétnímu a pozitivnímu přístupu si kampaň #3500LIVES klade za cíl zvýšit informovanost a podnítit všechny účastníky silničního provozu, aby okamžitě přijali jednoduchá, snadno použitelná a efektivní pravidla. Tato pravidla Autoklub ČR zveřejňoval v průběhu roku 2017. Díky finanční podpoře FIA v kampani Autoklub ČR pokračuje ve větším měřitku a pravidla zveřejňuje na sociálních sítích.

Kampaň 10 „Zlatých pravidel“ podporují ambasadoři, ztělesnění 13 známými osobnostmi:

–           sportovci, jako je like Yohan Blake, Haile Gebrselassie, Antoine Griezmann, Vanessa Low,   Rafael Nadal, and Wayde van Niekerk;;

–          jezdci Fernando Alonso, Felipe Massa, Marc Marquez a Nico Rosberg;

–          umělci jako Pharrell Williams a Michelle Yeoh;

–          politici jako Anne Hidalgo.

ROAD_safety_kampan_FB_Stránka_01

Všichni tito ambasadoři se osobně a dobrovolně rozhodli stát se součástí této kampaně. Zprávy kampaně budou rovněž podpořeny mezinárodními institucemi, jako je Mezinárodní Olympijský výbor. Dne 20. února 2017 podepsali FIA a IOC formální dohodu, která se týká šíření zpráv kampaně napříč společnými platformami a před sportovními akcemi.

Každý se svým podpisem „Zaregistruj se, zůstaň v bezpečí, zachraň lidské životy“ stává nedílnou součástí budování bezpečnější silnice pro všechny, což je cílem této kampaně. Vyzýváme širokou veřejnost, aby podepsala deset bodů manifestu PODPIS MANIFESTU, kterými zároveň vyzýváme všechny vlády, aby bezpečnost silničního provozu vzala za prioritu a zavedla efektivní legislativu pro rizikové faktory na silnici.

FIA a JCDecaux: strategické partnerství

Partnerství mezi FIA – což představuje 245 sportovních klubů a automotoklubů po celém světě a JCDecaux, který díky svým billboardům po celém světě zajistí významné zviditelnění  – činí tuto kampaň nevídanou.

„Chtěl bych vyzvat všechny lidi, aby podporovali a sdíleli klíčová poselství kampaně a podepsali náš manifest pro zaktivování činnosti vlády. Denně na silnicích ztratí zbytečně svůj život mnoho lidí. „uvedl prezident FIA Jean Todt. „Jsme hrdí, že na této kampani můžeme pracovat společně s JCDecaux a také 13 fantastickými ambasadory, z nichž každý je vzorem, zejména pro mladé lidi ve věkové kategorii, která je nejvíce postižena dopravními nehodami.“ 

„Externí komunikace je v jádru druh mobility a my jsme nadšeni, a hrdí na to, že můžeme přispět k rozšíření těchto zpráv po celém světě prostřednictvím našich zařízení „, vysvětlil Jean-Charles Decaux, předseda a co-ředitel JCDecaux. „Tento závazek je rovněž v souladu s politikou společenské odpovědnosti naší společnosti a všemi JCDecaux spolupracovníky, kteří denně pracují na zlepšení kvality městského života. Rádi se zapojili do prosazování bezpečnosti silničního provozu pro občany na celém světě „.