Nové značení zimních pneumatik v Německu23.10.2017

V Německu bude platit povinné označení zimních pneumatik „Sněhovou vločkou v hoře“ . Tato povinnost se bude týkat pneumatik vyrobených od 1. Ledna 2018, kdy nové značení přichází v platnost.
„Autoklub ČR pravidelně připravuje testy letních, zimních a nově i celoročních pneumatik. Tyto testy pravidelně zveřejňujeme v průběhu celého roku a máme možnost diskutovat s výrobci o vlastnostech pneumatik a při této příležitosti jsme zjistili novou informaci o striktním použití typu zimních pneumatik v Německu od 1. ledna 2018,“ uvedl manažer obecného motorismu Libor Budina.
S blížící se zimní sezónou řidiči přemýšlí, jaké pneumatiky obují na svůj vůz z hlediska jejich vlastností na základě testů nebo minimálně z hlediska dodržení zákona o používání zimních pneumatik.
V České republice podle zákona o provozu na pozemních komunikacích od prvního listopadu platí povinnost používat zimní pneumatiky s označením M + S. Tato povinnost je omezena časovým obdobím od 1. listopadu do 31. března následujícího roku a je nutné ji dodržet, pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led, námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy souvislá vrstva sněhu, led či námraza mohou vytvořit.
V Německu jsou zimní pneumatiky povinné dle klimatických podmínek bez určeného časového období. Do konce roku 2017 je povoleno stejné označení M+S jako u nás, ale od nového roku musí být nově doplněno o sněhovou vločku v hoře (označení 3PMSF). Výjimka s platností do října 2024 bude pouze u pneumatik, které jsou vyrobeny do 31. 12. 2017.
Důvodem je fakt, že písmena M+S na boku pneumatiky mohou být matoucí, protože písmena M a S znamenají „mud and snow“, tedy bláto a sníh. Je to jedno z označení pneumatik pro terénní vozy a nemusí se tedy jednat o pneumatiky určených na studenou vozovku.
„Na umístění písmen M+S, není předpis. Někteří výrobci levných pneumatik označuji letní pneumatiky tímto označením a mohou tím tak zmást běžné motoristy, kteří si myslí, že tyto pneumatiky budou plnit i svoji funkci v zimě. Pokud je na boku pláště označení sněhové vločky v hoře, musí tato pneumatika projít testy, dokazujícími zlepšené vlastnosti na sněhu ve srovnání s normálními letními pneumatikami. Všichni seriózní výrobci již toto označení na zimních pneumatikách používají,“ dodává ke změně značení pneumatik Aleš Langer ze společnosti Continental.
„Myslíme si, že můžeme očekávat postupné zavádění sněhové vločky v hoře do legislativy ve všech státech EU, které vyžadují za zhoršených klimatických podmínek na vozidlech zimní pneumatiky“, dodává Libor Budina z Autoklubu ČR.